колеги ако може някой да даде съвет от къде да почна с търсенето на проблема а той е - колата загрява до около 50 градуса и светва чека и пуска вентилаторите да охлаждат радиатора и то когато си иска . дали е от някой датчик на радиатора или от реле или пък някой бушон ?
Известие
Collapse
No announcement yet.
алфа 156 2.4 жтд проблем с вентилаторите на радиатора ?
Collapse
X
-
Не е сигурно, че има проблем с термостата. По-скоро с температурния датчик. Добре е да се направи диагностика и да се види, каква температура отчита ECU-то.
На първо време почисти буксата на температурния датчик на термостата.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНе е сигурно, че има проблем с термостата. По-скоро с температурния датчик. Добре е да се направи диагностика и да се види, каква температура отчита ECU-то.
На първо време почисти буксата на температурния датчик на термостата.
Най-лесно ще се ориентира по маркучите за термостата, щото ако е фира датчика, на диагностика няма да показва реално, а когато са включени перките значи, че от него въобще няма сигнал до ЕКУ-то.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеАко термостата е в ред, дори на сибирска буря да стои радиатора, температурата ще си стигне нормалната работна. По-скоро датчикът е спасяем или може да има лоша връзка.
Най-лесно ще се ориентира по маркучите за термостата, щото ако е фира датчика, на диагностика няма да показва реално, а когато са включени перките значи, че от него въобще няма сигнал до ЕКУ-то.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТези 50 градуса, предполагам, че колегата ги отчита по стрелката. Но дали са реално 50? Освен това, каквото и да става с термостата, чекът няма да свети. Чекът би могъл да свети при електрически проблем - примерно ECU - то да не си вижда датчика.
Когато датчикът не подава сигнал, чекът не свети, а директно ЕКУ-то влиза в авариен режим и пуска вентилаторите.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеСвети си като стой та гледай. Грешката е "несъвместима температура температурен датчик".
Когато датчикът не подава сигнал, чекът не свети, а директно ЕКУ-то влиза в авариен режим и пуска вентилаторите.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеСвети си като стой та гледай. Грешката е "несъвместима температура температурен датчик".
Когато датчикът не подава сигнал, чекът не свети, а директно ЕКУ-то влиза в авариен режим и пуска вентилаторите.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеИнтересно. Искаш да кажеш, че ако термостатът стои отворен ECU - то ще запише грешка. На база на каква информация става това?Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеНе съм се заигравал да видя от къде взима инфо за да отчете разликата, но е факт че го прави.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНяма откъде другаде освен от температурния си датчик. Примерно ако за определено време моторът не може да достигне определена температура.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеКакто казах, не съм разчепквал въпроса. Възможно е да има заложен алгоритъм съобразно време на работа и външна температура. Нямам идея.
Поради това предложих на колегата преди всичко да почисти буксата му вместо да сменя термостата.
А и да допуснем, че термостатът е дал фира.
Остава въпросът, защо се пуска перката? Заради съвпадение с неизправност в пресостата?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеАко има лоша ел. връзка до температурния датчик, това е равносилно на увеличено съпротивление във веригата му. Това пък е равносилно на ниска измерена температура, защото датчикът е NTC резистор.
Поради това предложих на колегата преди всичко да почисти буксата му вместо да сменя термостата.
А и да допуснем, че термостатът е дал фира.
Остава въпросът, защо се пуска перката? Заради съвпадение с неизправност в пресостата?Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Перките се пускат от съображения за безопасност, когато ЕКУ-то отчете неизправност в датчика - примерно ако съпротивлението му не е в зададени граници, независимо дали по-високо (прекъснал) или по-ниско (окъсил). И чека свети.166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Comment
Comment